" Hidup kita adalah untuk ummat, Bukan untuk diri sendiri. "

Perlu ada keredhaan Allah dalam amalan kalian. Sekiranya Allah redha sedangkan seluruh dunia berpaling daripadamu, maka itu tidak lagi penting. Jika Dia telah menerima amalanmu sedangkan seluruh makhluk menolak,maka ia tidak memberi apa-apa kesan pun. Keana itulah sepatutnya hanya redha Allah semata-mata yang menjadi tujuan utama dalam khidmat dakwah ini.


Wednesday 3 February 2016

Ahlan wasahlan ya qari :)



 Assalamualaikum.. !

Bismillahirrahmanirrahim.

Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w. :)

Allah SWT beri peluang ana create satu lagi blog terbaru setelah dua blog yang lama. Blog terbaru ini harapnya lebih memberi manfaat daripada blog lama yang hanya banyak menceritakan hal duniawi tanpa henti.

Diharapkan entry2 di dalam ini akan dijadikan satu tempat untuk anda berhenti, baca dan berfikir serta yang penting, bersama-sama  #MuhasabahDiri  kerana semestinya sebagai manusia kita tidak pernah lari dari melakukan kesalahan tanpa kita sedari. Tetapi Allah yang lagi pemurah lagi penyayang sentiasa menyediakan ruang untuk kita muhasabah dan berubah ke arah yang dekat dengannya.

In sha Allah saya akan kongsikan sedikit sebanyak yang saya tahu yang mungkin berguna kepada semua, yang saya dapat mungkin daripada pengalaman sendiri, perbincangan dengan rakan-rakan yang lain dengan merujuk sumber-sumber tertentu dan juga dari pembacaan saya.

In sha Allah saya berharap mudah-mudahan saya dapat mempraktikkan hadith Nabi Muhammad s.a.w. iaitu:

 " Sebaik-baik manusia adalah yang paling
     bermanfaat pada manusia yang lain "

Ameen Ameen  ya rabbal A'lamin.

Mudah-mudahan bermanfaat. In sha Allah.

Sekian, sebagai pengenalan.

Wasalam .







                                          [ SayyidahAwfiya ]:


Eventhough I'm not the best to give all words and knowledge, But I'll share that least that I know. May people change to the right path with I'm helping at my least. Nak berdakwah tidak perlu sempurna. Just do it.

No comments:

Post a Comment